Scene it? Bright Lights! Big screen! är lika roligt som en blöt strumpa tycker Lokaltidningens spelrecensent.

RECENSION:

Scene it? Bright lights! Big screen!

"Innehåller lika mycket party som en blöt strumpa"

Av
Maxim Machalek

SPEL. Plågsamt intetsägande. Svårare än så är det inte att sammanfatta den senaste iterationen av Scene it, ett av få partyspel för frågesugna hemmatävlare på Xbox 360. En av de fulaste, mest inskränkande och dummaste presentationerna sätter körsbäret på topp av tråkiga frågor ingen orkar bry sig om.

För när jag för tionde gången tvingas svara på frågan kring huruvida skådespelare X var med i film Y blir jag knäpp. Speciellt när X är samma i alla frågor och ingen i gänget någonsin hört om dennes existens. Visst finns det roliga frågor, men dessa är helt för få för att ge någon form av spelglädje till vad som borde vara ett partyspel. Märk ordet party, som ju betyder fest. Rimmar lite på tristess. Passar bra här.

Mellansekvenserna är tio sekunders krafs från nittiotalet, presentatören synkar helt fel och spottar ständigt ut märkligheter, stjärnsystemet är brutet och bidrar inte med något och den eviga bakgrunden är hemsk. Filmsnuttarna som förbereder inför vissa frågor är korta och helt för få, men några roliga stunder fanns det, exempelvis när man fick se pixelversioner av kända scener.

Hade spelet varit ett nedladdningsbart dito för runt 80 kronor, ja då hade jag kunnat rekommendera det till filmfrälsta frågesportsälskare som bara äger en Xbox 360, men när vi snackar om en titel med ett budgeterat fullpris på 350 kronor som innehåller lika mycket party som en blöt strumpa gör jag det enda jag kan göra - varnar er kära läsare och sätter vårt näst lägsta betyg.

Scene it? Bright lights! Big screen!

Betyg: 1 av 5 + Simpelt - Extremt tråkigt - Slött - Omotiverat dåligt - Fult och intetsägande Spela hellre: Buzz, Trivial Pursuit Releasedatum: 2009-12-04 Utvecklare: A2M Utgivare: Warner Bros. Format: [360], PS3, PS3 Rek. ålder: 12 år

Publicerad 05 January 2010 14:00